18 Haziran 2014 Çarşamba

RAMAZAN İÇİN KOLAY VE HAFİF PATLICAN YEMEĞİNİN YAPILIŞI



Malzemeler:
* 3-4 tane yıkanmış soyulmuş tuzlu su da bekletilmiş patlıcan
* 3 tane halka halka doğranmış domates
* 2 tane halka halka doğranmış kuru soğan
* 3 tane halka halka doğranmış dolmalık biber veya sivri yeşil biber ( ben sivri biber kullandım)
* 10 diş doğranmış sarımsak
* Patlıcanlara sürmek için 1 fincan zeytinyağ
* Yemeğe koymak için 2 yemek kaşığı zeytinyağ
* Tuz, karabiber

 Üzeri İçin:
* 1 kase rende kaşar

Yapılışı:
* Uzun uzun doğradığınız ve tuzlu suda beklettiğiniz patlıcanları kurulayın ( İstediğiniz şekilde doğrayabilirsiniz)
* Isıtılmış  Izgaraya ve teflon tavaya dizin


* Üzerlerine fırça ile zeytinyağ sürün
* Alt üst kızartın

* Başka bir yerde sebzeleri doğrayın
* Domates, biber ve soğanları halka halka doğrayın
* Üzerine tuz ve  karabiber serpin
* Ben sivri yeşil biber kullandım

* Kızaran patlıcanları ocaktan alın

* Fırın kabınıza bir patlıcan,domates,soğan,biber olarak dizin üzerine sarımsakları atın
* Tuz serpin
* 2 yemek kaşığı zeytinyağ dökün
* 180 derecede ısıtılmış fırında ağzı kapalı olarak pişirin
* Yaklaşık 30 dk. pişer

* Rende kaşarı bekletin ( miktarı size kalmıştır)

 * Rendelenmiş kaşarı fırından çıkan yemeğin üzerine serpin,
 * Fırını kapatın

* Kaşarı yemeğin üzerine serpin fırında 5 dk. daha bekletin
* Çıkarın ister sıcak sıcak ister soğuk servis yapın
* Afiyet Olsun...

 * Yemek çok lezzetli hafif bir lezzettir.

* Tuz, baharat, yağ miktarları size kalmıştır.

 * Ramazan için çok güzel bir yemektir.

DELİYE BAL TATTIRMIŞLAR, PAZARDA KATRAN BIRAKMAMIŞ

4 yorum:

Blogcu Sultan dedi ki...

ımm çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık...

Blogcu Sultan dedi ki...

ımm çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık...

kadriye dedi ki...

Böyle hiç yememiştim. Teşekkürler. Ben de deneyeceğim.

sihirlirloklava dedi ki...

Ellerinize sağlık.Kendim çok sevmesem de eşime yapmak için pratik bir tarif.