5 Aralık 2013 Perşembe

HAZIR YUFKADA PİZZA


Malzemeler:

Pizzanın Tabanı İçin:
* 4 tane hazır yufka

Yufka Sosu İçin:
* 2-3 tane yumurta
* 1 su bardağı soğuk süt
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 çay bardağı su
* 1 çay kaşığı karbonat


Pizzanın Üst Malzemesi İçin:
* 3-4 tane ince kıyılmış sosis
* 10-15 ince dilim salam
* 10 dilim sucuk
* 5-6 tane ince doğranmış yeşil biber 
* 2 tane orta boy küçük küçük doğranmış domates
* 4-5 diş kıyılmış sarımsak
* 3-4 tane ince doğranmış turşu
* 4-5 tane ince kıyılmış mantar


Pizzanın Salça Sosu:
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 1 yemek kaşığı zeytinyağı
* 1 tutam kekik
* Biraz su


Pizzanın En Üst Malzemesi:
* 1 büyük kase rendelenmiş kaşar


Yapılışı: Yağlanmış büyük bir fırın tepsisine şekilde görüldüğü gibi kenarları taşacak şekilde yayın, diğer üç yufkayı şekilde görüldüğü gibi rulo yapın bir parmak genişliğince doğrayın. Büyük  kasede yumurtayı,yağı,sütü ,karbonatı ve su iyice çırpın, çırpılan malzemeye doğradınız yufkaları daldırın biraz bekletin çıkarın tepsiye yayılan yufkanın üzerine her tarafa eşit bir şekilde yayın, yufkanın kalanına aynı işlemi yapın yufkanın kenarlarından sarkan parçaları üzerine kapatın. Bir pizza tabanı elde etmiş oldunuz.Pizza sosunun malzemelerini karıştırın ve çırpın.

Pizza tabanınıza başka bir yerde iyice çırptığınız salçalı sosu güzelce fırça veya kaşığın tersi ile sürün.Bu sosun üzerine elinizde bulunan doğranmış malzemeleri yayın, 180 derecede ısıtılmış fırında alt üst kızarana kadar tutun  ve üzerine kaşarları serpin ve fırını kapatın, kaşarlar kızarınca biraz ılınsın dilim dilim servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...



NOT:
* Değişik ve çok lezzetli bir pizza
* İlk bakışta zor gibi ama inanın çok kolay..
* Deneyin çok kolay olduğunu göreceksiniz.

* Pizzanın üzerine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz.
* Evinizdeki artan her malzeme ile yapabilirsiniz.
* Yufkaları içine attığınız malzeme az gelirse içine ilave yapabilirsiniz.


* Resimleri takip ederseniz daha iyi anlarsanız.
* Ben evimdeki malzemelerle yaptım.
* İsteyen kıymalı, sebzeli, ıspanaklı,patatesli , soğanlı yapabilirsiniz.
* Benim malzemelere halka halka soğan ilave edebilirsiniz.



* Ben önce biraz pizzayı pişirip kaşarı öyle ilave ediyorum.
* Siz isterseniz hemen koyabilirsiniz.
* Daha lezzetli olmasını isterseniz salça sosun üzerine biraz kaşar serpebilirsiniz.


* Ben doğradığım yufkaları sosun içinde biraz beklettim.
* Yaptığım pizza tabanını bir gece bekletip ertesi gün malzemeleri koyup pişirebilirsiniz.


* Doğradığınız yufkaları sosa atarken biraz elinizle yufkaları açarak koyun.
* Sosun içine top gibi atarsanız fazla hamur olabilir.


* Pizzada tuzu az kullanın malzemelerin tuzu yeterli olabilir.
* Ben hiç tuz kullanmadım.
* Baharat miktarları size kalmıştır.
* İsteyen yağını azaltabilir.



* Kekik seven üst malzemenin üzerine kekik serpebilirsiniz.
* Karabiber ve pul biber seven ilave yapabilir.



* Bir kere yapınca alışkanlık yapacaksınız.
* Benim malzemem büyük bir tepsi için.



KESİLEN KERESTE BİR DAHA KESİLMEZ.

6 yorum:

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Harikasın Zehra Ablacım ellerine sağlık çok güzel ve pratik bir tarif

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Harika bir tarif çok da pratik.
Teşekkürler paylaşımınız için...

Unknown dedi ki...

ellerinize saglik..cok guzel gorunuyor..

Unknown dedi ki...

ellerinize saglik ...cok guzel gorunuyor,cok da pratik..

birdysevda dedi ki...

Bildiğimiz malzemelerle farklı bir tarif,denemek için sabırsızlanıyorum.
Teşekkürler...

Selma'nin_organik_mutfagi dedi ki...

Ellerinize sağlik Zehra hanimcim...sizi takipteydim....geçenlerde de tv de görünce çok sevindim...ben de yeni blog açtim ...selmanin organik mutfaği....yemek....evde ekmek yapma meraklisiyim....destekleriniz beni mutlu eder sevgiler saygilar...:)http://selmakemalyildirim.blogspot.com.tr/?m=1