9 Eylül 2013 Pazartesi

KAHVALTILIK GÜL BİBERLERİM

 Malzemeler:
* 1 kg şişko kırmızı biber
* 1 avuç tane karabiber
* Tuz, şeker,zeytinyağı,sirke,sarımsak

Her Biber İçin:

* 1 çay kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı toz şeker
* 1 çay kaşığı zeytinyağı
* 1 çay kaşığı sirke
* 1 diş sarımsak
* 2 tane tane karabiber
 Yapılışı :  kırmızı biberleri yıkayın sonra içlerini çıkartın ve fırın tepsisine dizin. Her biberin içine 2-3 tane karabiber, bir çay kaşığı sirke, tuz, şeker, zeytinyağı ve soyulmuş bir diş sarımsak koyun, 180 derecede ısıtılmış fırında yağlı kağıt yayılı tepside altı üstü kızarana kadar pişirin. fırından çıkardığınız pişmiş gül biberleri temiz konserve kavanozuna sıcak sıcak sıra ile yerleştirin ve şişenin kapağı iyice sıkıştırarak kapatın.(kapak mutlaka yeni olmalıdır)Ters çevrilerek bir gece bekletin, ister hemen açın yiyin ister bekletin kışın yiyin. 
Afiyet şeker olsun.....
  NOT:
* Gül biberlerin tam zamanı bence kaçırmayın.
* Çok lezzetli,sunumu çok güzel bir kahvaltılıktır.
* Konserve kavanozunu açınca hepsini kullanmazsanız buzdolabında bekletin.
* Yarım kiloluk kavanoz 7-8 tane alıyor.
* Biberlerin iyi pişmesi gerekir.
* Kavanozunuz mutlaka dezenfekte edilmelidir.
* Kavanoz kapağı yeni olmalıdır.
* Kavanozu iyice sıkıştırarak doldurun.
* Soğuduktan sonra siniyor.
* Kavanoza koyarken maşa ile koyun eliniz yanmasın.
 * İsteyen kahvaltıda çıkarır yer.
* İsteyen kavanozdan çıkarınca içine peynir, patates,patlıcan ezmesi doldurarak servis yapabilir.
* Meze olarak masaları süsleyebilir.
* Biberleri yerken turşu olmadığını göreceksiniz.
* Şiddetle tavsiye ediyorum..
* Bursa ve yöresinde bol miktarda gül biber bulunuyor.

BAŞKA DERENİN TAŞI İLE BAŞKA KUŞLAR VURULMAZ

5 yorum:

nisamla dedi ki...

ne güzeller ilk defa gördüm gül biberlerini afiyetle yemek nasip olsun sizlere sevgiler

ilhan dedi ki...

Ya çok güzel görünüyorda ben hiç rastlamadım böyle bibere. Acaba yöresel bir ürün mü? Ellerinize sağlık süper görünüyorlar.

İlknur dedi ki...

Tarife ve altındaki nota bayıldım.

Ellerinize sağlık olsun afiyetle ağız tadı ile yiyin inşallah.

ve bencede herkes kendi deresinde avlansın :)

sevgilerimle

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Bende iki yıldır yapıyorum Zehra ablacım tadına doyum olmuyor. Ellerine sağlık

Zeynep'le Güne Merhaba dedi ki...

Ba - yı - lı - rım

Hamileliğimin başında resmen kimde var diye sorar olmuştum...
okadar çok seviyorum ki
yine yaptık annemle çok şükür
afiyetle bal şekerle yemek ümidiyle...