27 Haziran 2013 Perşembe

PİRİNÇ PİLAVI YAPMANIN PÜF NOKTALARI


PİLAV İÇİN PÜF NOKTALARI :

*Pirinç tuzlu, sıcak su içinde 45 dk.ıslatılır. 
*Pilav yapılacak tencerede yağı kızdırılır,süzülen ve yıkanan pirinçler içine atılarak iyice kavrulur. 
*Pilavlık pirincin taneleri iri olmalıdır.
* İyi bir pilav için su ölçü nispeti çok önemlidir.
* Pirinçin su kaldırma nispeti iyi bilinmelidir.
* Pilavlara etsuyu ilavesi çok yakışır.
* Domatesli pilavlar diğer pilavlara göre daha az su kaldırır.
* Pilavlara konulan şeker ve limon parlaklık ve taneleştirmeyi sağlar.
* İyi bir pilav iyi dinlenmelidir.
* Pilav dinlenmeden karıştırılmamalıdır.
* Dinlenen pilavı karıştırırken tahta kaşık sapı ile tel tel karıştırmalıdır. Yoksa hamur olur.
* İstenilirse kaynayan suyada pirinç salınarak pilav yapılır.
* Suya pirinç salınarak yapılan pilavların yağı sonradan yakılarak konur.
* Pilav tenceresi her evde özeldir.
* Teflon, bakır, çelik gibi tencereler kullanılır.
*Pilavlarınızın yağı az gelirse üzerine yağ yakabilirsiniz. 
*Pilav pirinç ıslatılmadan da yapılır. Bu yöntemle yapıldığında suyu daha fazla konulur.
* Pirinç yağ içinde saydamlaşana kadar kavrulur.
* Su ölçüsü pirinç cinsine göre değişebilir.
* Suyu konulan pilavın önce iyice kaynaması beklenir,sonra altı kısılır.
* Pişen pilavın üzerine kağıt havlu kapatılır. Ateşten indirilir.Sıcak kalması için sofra bezine sarılabilir.

PİLAV ÇEŞİTLERİ

 *Sade Pilav
* Domatesli pilav
* Düğün pilavı (nohutlu ve etli yapılır)
* Süzme pilav 
* Kavurmalı, kıymalı, ciğerli pilavlar 
* Domatesli pilav
* Baş ve beyinli pilav
* Et, paça ve tavuk suyu ile yapılan pilavlar.
* İç pilavlar
* Dolma pilavlar
* Midyeli pilavlar.
* Zeytinyağlı pilavlar.
* Sebzeli pilavlar
* Enginarlı pilav
* Patlıcanlı pilav
* Kuskus pilavı
* Çilav (acem pilavı )
* Yeşilliklerle yapılan pilavlar
* Şehriyeli pilavlar (arpa, tel, yıldız gibi )
* Kestaneli pilav



HER KAŞIĞIN KISMETİ   FARKLIDIR.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba Her pirincin su ölçüsü farklı olur doğru,bende kendimce bir pratik yöntem buldum...Princi ıslatıp normal pişiriyorum.
suyunu çekip altını kapatınca pişip pişmediğini kontrol ediyorum.eğer az pişmiş ise tencerenin kapağını geri kapatıp 5 dk kendi buharı ile pişmesini sağlıyorum,sonra kapağını kıyık bırakıp kalan buhar ve sıcağının çıkmasını sağlıyorum.Sonra kapağı kapatıp normal dinlenmeye bırakıyorum.
Eğer pirinç taneleri iyi pişmişse tencerenin kapağını 5 dk kıyık bırakıyorum.olan buharı çıkınca kapağını kapatıyorum,normal dinlenmeye bırakıyorum.Bu sayede pişen pirinç kendi buharı ile iyice pişip lapa olmamış oluyor...