28 Aralık 2012 Cuma

TELLİ BABA TATLISI

 Malzemeler:

Hamuru İçin :

* 1 yumurta
* 4 yemek kaşığı yoğurt
*1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* 1/2 paket oda ısısında margarin veya tereyağ
* 2 çorba kaşığı irmik
* 2 çorba kaşığı pudra şekeri
* Alabildiği kadar un
* 40x40 büyüklüğünde bir tepsi

İçi İçin :

* 1 kase kıyılmış tel kadayıf
* 2 çay kaşığı tarçın
* 1 çay bardağı kırık fındık veya ceviz
* 2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Üzeri İçin:
* 1 kase kıyılmış kadayıf
* 1 yumurta sarısı

Şerbeti İçin:

* 2,5 su bardağı toz şeker
* 2,5 su bardağı su
* 1/2 limonun suyu

Yapılışı: Büyükçe bir yoğurma kabında hamur için malzemeleri koyun kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın üzerini örtün yarım saat dinlendirin, diğer tarafta iç malzemeleri bir kase içinde karıştırın, dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde alın elinizin ortasında açın içine 1 tatlı kaşığı kadar içten koyun, elinizle yuvarlatın tepsiye dizin, üzerine yumurta sürün ve ortasını parmağınızla bastırın, oluşan çukura 1 çay kaşığı kadar kıyılmış kadayıftan koyun, 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin, diğer tarafta şerbet malzemelerini kaynatın fırından pişen tatlıların üzerine sıcak sıcak dökün 1-2 dk. fırında tutun çıkarın şerbeti çekmesini bekleyin, soğuduktan sonra servis yapın
Afiyet Şeker Olsun...

NOT:
* Bu tatlıyı saygıdeğer arkadaşım Şef  Tamer Şen'den aldım. Burdan teşekkür ediyorum..
* Tatlının yapılışı kolay ama çok lezzetli.
* Tatlının şerbetini bol koyarsanız şerbetli bir tatlı olur.
* Şerbetini az koyarsanız tatlı bir kurabiye olur.
* Yağ tercihi sizlere kalmıştır.
* Kadayıfın iyice kıyılması gerekir.
* Ben kurutuyorum, elimle ezince kırılıyor daha kolay oluyor.
* Pişirme süresini fırınınıza göre ayarlayabilirsiniz.
* Kızarana kadar pişirmelidir.
* Hazırlama ve pişirme süresi 1 saat alıyor.
* Bu ölçüden 25 tane falan çıkıyor.
* Daha büyük yaparsanız daha az çıkar.

YAMUK AĞAÇTAN DÜZ BASTON OLMAZ.

 

7 yorum:

Keçece dedi ki...

Ben çok çok beğendim,
ve bizzat tadına baktım.
Ellerin dert görmesin.

NzlGl dedi ki...

Ne kadar güzel olmuşlar elinize sağlık olsun, sevgiler

nevban dedi ki...

çok güzel bir görüntüsü var eminim tadı da öyledir...ellerinize sağlık...

Betül İnce dedi ki...

Çok değişik ve güzel, ellerine sağlık.
Mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.

Sevilerimle.

Ferkay dedi ki...

Değişik ve güzel bir tatlı Zehracım ellerine sağlık..

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

bunu dha önce yapmıştım ablam harika bir lezzet çok nefis bir şey olmuş:))

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrr..