20 Eylül 2012 Perşembe

Anthony Bourdain İstanbul'a Geri Gelsin

Anthony Bourdain İstanbul'a Geri Gelsin






Anneannem Tarsus'lu, dedem Bursa'lı, Babaannem Sivas'lı, büyükbabam Erzincan'lı, Babam Ankara'lı, Annem Tarsus'ta, Eskişehir'de, Bursa'da, Trabzon'da ve Çorum'da yaşamış... 2 nesil memur olmuş, 2 nesil de şehirler arası yolculuklarda bırakmış hayatlarının büyük bölümünü. Ben de onlara şöyle yetişiyorum Trabzon'da doğdum, Çorum'da büyüdüm ama Bursa'lıyım derim Bursa'yı bilirim... 

Anneannem Akdeniz ve Güneydoğu mutfağını çok iyi bilirdi, Ege mutfağının da hakkını verirdi ama en büyük ustalığı Osmanlı mutfağıydı hala onun yaptığı "İmambayıldı"yı kimsenin elinden yemedim. Nam-ı diğer"Annemineli" bile hala deniyor ama olmuyor :) Annem zeytinyağlıları ile meşhurdur ama en çok da yöresel yemekler yapar. Onun yemeklerini yiyenler 40 gün 40 gece anlatır elinin lezzeti, blogundan yazarlığa, yemek yarışmalarından TV programlarına uzandı. Dilerim bir gün herkes annemin elinden bir tabak yemek yer, yemeğin doymak için değil zevk için, lezzet için, damak tadın için olduğunu anlar. 



Babam dünyanın en güzel menemenini, sucuklu yumurtasını yapar, dedem turşu yapardı, komposto yapardı, reçel yapardı, kendi zeytininden başkasının zeytinini ağzına sürmezdi ve bu serüven böyle uzar gider... Diyeceğim odur ki biz yemek yerken birbirini seven, Türkiye'nin dört bir yanından  valizine lezzet koymuş, biraz hamsi biraz içliköfte biraz da ayşekadın diğerinde Dünya mutfağı tarifleriyle yaşıyor. Anthony Bourdain'in bütün kitaplarını, belgesellerini, programlarını ezberlemek üzere ben de adamın hikayesine, hayatı nasıl yaşadığına, yemeklerine ve programlarına hayran oldum bile geç kaldık...http://aychulus.blogspot.com/ 

NOT: Kızıma paylaşımı için teşekkür ederim.



ARMUT DİBİNE DÜŞMESE DE AYNI BAHÇEYE DÜŞER




 

3 yorum:

beste dedi ki...

ne guzel yasmissiniz birligi beraberligi:=) sevdigim bir seftir:=)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkürlerrr...

Adsız dedi ki...

oldukça ilginç paylaşım için teşekkürler :)