9 Ağustos 2011 Salı

YOĞURTLU KABAK YEMEĞİ

Malzemeler:
* 2 tane yemeklik kabak
* 1 yemek kaşığı tereyağ
* 1 tatlı kaşığı kadar esmer şeker

Üzeri İçin:
* Bir büyük kase yoğurt
* 2-3 diş dövülmüş sarımak
* 1/2 demet incecik kıyılmış dereotu
* Tuz
* 1 çorba kaşığı tereyağı
* 1 çay kaşığı pul biber


Yapılışı: Kabakların üzerini tırtıklı bir aletle güzelce kazıyın, ikiye sonra dörde bölün, iri iri verev doğradıktan sonra teflon bir tencereye kabakları koyun. Üzerine tuz tereyağ ve şekeri koyup, ocağın üzerinde karıştırmadan kapağı kapalı şekilde biraz kızarana kadar pişirin.
Pişen kabakların üzerine dereotlu, sarımsaklı yoğurt döküp, kızğın tereyağlı pul biberi dökün. Tereyağ donmadan hemen servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
NOT:
* Kabakların iri olması görüntü olarak çok güzel oluyor. Ayrıca iri doğramazsanız kabaklar hemen eziliyor.
* Kabakların tencerede biraz kramelize olmasını beklerseniz daha lezzetli olur.
* Sarımsaklı ve bol dereotlu yoğurt çok yakışıyor.
* Üzerine bol biberli tereyağ gezdirmek çok yakışıyor.Üzerine döktüğünüz yağ sıvıyağ olabilir.
* Yağ miktarını azaltıp çoğaltabilirsiniz.
* Hemen yenip tüketilmesi gereken bir yemek çeşitidir.
* Hem basit hemde çok lezzetli oluyor.
* Bu yemeği Kanaltürk'te
Elif Kormazel'in yaptığı yemek tarifinden aldım. Buradan teşekkür ediyorum..

SUYUN DİBİNİ GÖRMEDEN SUYA DALMA

9 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık bu yemeği dün ben de izledim çok hoşuma gitti muhakkak deneyeceğim sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım benim güzel bir fikir verdin bana dolapta 3 tana kabağım var yapayım
ellerine sağlık afiyet olsun

Dulce Caldeira dedi ki...

Que bom aspecto!
Um beijinho.

pembe kekik dedi ki...

Kabak için değişik bir alternatif.Üstelik benim gibi bir kabak sever için çok güzel bir tarif.Paylaşımınız için teşekkürler:)

MAVİANNE dedi ki...

iftara yakın bu yemek öyle güzel geldi ki gözüme enfesssssssssssssssss

Ada Deniz dedi ki...

çok severm ben kabağı, ellerinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten hem kolay hemde görüntüsü harika bir yemek olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

tam yazlık ve diyet yemeği ellerine sağlık canım

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrrrrr.....