10 Mart 2011 Perşembe

HAMUR BAMYASI



Malzemeler:
Hamuru için:
*1 yumurta, 1 bardak su, 1 tatlı kaşığı tuz, aldığı kadar un

Çorba malzemesi:
*2 Adet tavuk göğsü, tavuk suyu

Üzeri İçin:
* Bir kase sarımsaklı yoğurt
* 2 yemek kaşığı tereyağ
* 1 tatlı kaşığı pul biber
* 1 tatlı kaşığı kuru nane

Yapılışı: Tavuğu haşlayıp, küçük küçük parçalara ayırın. Ayrı yerde, hamur malzemelerini yoğurun, parça parça koparın, elinizde uzatın, yılan gibi incelin, nohut büyüklüğünde bıçakla kesin. Bir tepsiye un koyun , içine atın , birbirlerine yapışmamaları için. Bütün hamuru aynı şekilde bitirin. Ocağa tencerenin yarısından oldukça fazla tavuk suyunu ve bir miktar tuz koyun (Tavuk bulyonda kullanabiliriniz) kaynatın. Kaynayan suya kestiğiniz hamurları ve tavuk parçalarını katın. Hamurlar piştiğinde yemeğinizi üzerine sarımsaklı yoğurt ve kızgın yağ dökerek sıcak olarak servis yapabilirsiniz .
Afiyet Şeker Olsun..
NOT:
* Hamur bamyası yemeği, Bursa (Kemalpaşa, Karacabey) yöresine ait bir yemektir.
* Hamur bamyasını kendiniz yapmayıp hazırda alabiliriniz.
* Marketlerde hazır yapılmışı mevcut.
* Ben hazır alarak yaptım.
* Bu hamuru çorbaların içine atabilirsiniz.
* Hamur bamyayını çorba gibi yoğurtsuzda tüketebilirsiniz.
* İsteyen benim gibi sarımsaklı yoğurt ve kızgın tereyağ ile servis yapabilirsiniz.
* Hamur bamyası biraz sert olduğundan, iyice kaynatılması gerekir.
* Belki hemen yapılıp pişirilenler daha lezzetli olabilir.
* Anadoluda yemek kültürü genellikle çeşitli hamur şekilleri oluşmaktadır.
* Anadoluda hamura çeşitli şekiller verilerek yemek haline dönüştürülmüştür.
* Hamur bamyası yemeğini isterseniz et ilede yapabilirsiniz.
* İçine kıyma kavurarakta yapabilirsiniz.
* Hamur bamyasını tavuk suyunda haşlayıp, üzerine koyulan sarımsaklı yoğur üzerine kavrulmuş kıymada koyabilirsiniz.
*Besleyici ve lezzetli bir yemektir.






PEKMEZİ KİLİSTE OLANIN, SİNEĞİ BAĞDATTAN GELİR

16 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, şimdi adını çıkaramadım bir başka adı daha vardı ama yapılışı aynı, yarasın:)

mutfagabuyrun dedi ki...

isimini ilk duydum ama resime bakınca nasılda lezzetli olduğu belli arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

mine dedi ki...

değişik ve nefis gözüküyor ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ilk kez duydum yalancı mantı gibi birşey.ama çok pratik aslında.ellerine sağlık sevgiler

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ablacım ellerine sağlık öpücüklerimi gönderiyorum.

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık ablacım.hiç duymamıştım ama güzel bir tarifmiş.sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Ablacığım nasıl güzel olmuş bayıldımmm...Ellerine emeklerine sağlık...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bal ablam iyi akşamlar ellerine sağlık bayılıyorum senin hamur işleri
ne.tabağı alıp kaçabilirmiyim öpüyorum.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu yemeğe benim ufaklıklar bayılacak
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

ilk defa duyuyorum ama pratik gözüküyor.ellerine saglık.

kalpkurabiye dedi ki...

bamya neresindeki diye şöyle bir bakındım:) ve kendime çok güldüm:)
ellerine sağlık abacımm..
pıtır pıtır çok güzel bir tarif olmuş:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkür ve sevgilerrrrr...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

Mariah dedi ki...

Ola amiga,ja tem um tempo que não venho aqui,mas com certeza você continua arrasando na cozinha bjs,mariah.

Özgen dedi ki...

Harika ve kolay bir mantı bu bence ellerine sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkür ve sevgilerrrrr...