16 Ekim 2010 Cumartesi

ANNEMİ İSTİYORUM

"Annemi istiyorum""Erken doğan bebekler anne sütü ve sevgisinden mahrum kalmasın diyorsanız destek olun" sloganıyla yola çıktılar...
Türkiye’de çalışan anne oranı yüzde 45’lere ulaştı. Ülkemizde tüp bebek, aşılama ve benzeri yöntemler sayesinde dünyaya gelen ikiz ve üçüz bebek sayısında eski dönemlere nazaran on kat artış var. İkizlerin yüzde 25′i, üçüzlerin yüzde 45′i yoğun bakım tedavisine gereksinim duyuyor. İkiz gebeliklerde erken doğum riski yüzde 75, üçüzlerde yüzde 90. Buna ek olarak, Türkiye’de her yıl 1 milyon 387 bin canlı doğum yaşanıyor ve bunların yaklaşık yüzde 10′u erken doğum ile sonuçlanıyor. Türkiye’de her yıl 130 binin üstünde erken doğum gerçekleşiyor. Çalışan anneler yeni doğan bebekleriyle doğum izninin kısıtlı olmasından dolayı daha fazla ilgilenemiyor.

Bu nedenle bir kampanya başlatıldı. "Annemi İstiyorum" isimli kampanya 'Erken doğan bebekler anne sütü ve sevgisinden mahrum kalmasın diyorsanız destek olun' sloganıyla çıktı.

Annemiİstiyorum adlı web adresinden yürütülen kampanyayı düzenleyen Pınar Reyhan ve Yeni Anne- Yeni Hamile Ekibi şöyle konuşuyor: "Erken doğan bebeklerin annelerinin doğum izni daha uzun olmalı. Prematüre bebeklerin zamanında doğan bebekler gibi büyüyebilmeleri için annelerinin sütüne ve şefkatine çok ihtiyaçları var. Annelere, prematüre bebeklerine bakmaları için şans tanınmalı. Erken doğan bebekler annesiz kalmamalı! Siz de prematüre bebeklere yardım etmek istiyorsanız kampanyamızı destekleyin."

4 yorum:

umutluhayat dedi ki...

çok güzel bir kampanya.benim oğlumda 33 haftalık yani 8 aylık doğdu.Çok zor bir süreç ,minicik bir bebek ve çok daha titiz ve özel bir ilgi gerekiyor.Bunun içinde anneye sabır ve büyük bir emek düşüyor.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; ilgine teşekkür ediyorum.Sevgilerrrrr....

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

kampanyaya sonuna kadar estek veiyorum inşallah ses getirir. bana da bekleim bebegimincicileriblogspot.com

ANNEMİNELİ dedi ki...

Hoş gelmişsin,çok teşekkürlerrrr..Öptüm....